با این 8 حرکت ورزشی آسیب آرنج دست را در خانه درمان کنید
ورزش و سلامت

صفحه اصلی سلامت ورزش و سلامت با این 8 حرکت ورزشی آسیب آرنج دست را در خانه درمان کنید

با این 8 حرکت ورزشی آسیب آرنج دست را در خانه درمان کنید

با این 8 حرکت ورزشی آسیب آرنج دست را در خانه درمان کنید

معمولاً ورزش کارانی که در رشته تنیس فعالیت دارند با نام اپیکو ندیلیت آشنایی دارند این آسیب زمانی اتفاق می افته که ورزشکار دچار آسیب کشیدگی در تاندونها آرنج دست شده باشد که معمولاً با استراحت و مصرف دارو در کنار انجام یک سری حرکات ورزشی بر طرف می شود . اما می توان به کمک یک سری حرکات ورزشی از وقوع این آسیب جلوگیری کرد . در ادامه مقاله تصمیم داریم تا شما را با این ورزشها آشنا کنیم که به راحتی می توانید در منزلتان انجام دهید .

با این 8 حرکت ورزشی آسیب آرنج دست را در خانه درمان کنید

معمولاً ورزش کارانی که در رشته تنیس فعالیت دارند با نام اپیکو ندیلیت آشنایی دارند این آسیب زمانی اتفاق می افته که ورزشکار دچار آسیب کشیدگی در تاندونها آرنج دست شده باشد که معمولاً با استراحت و مصرف دارو در کنار انجام یک سری حرکات ورزشی بر طرف می شود .
اما می توان به کمک یک سری حرکات ورزشی از وقوع این آسیب جلوگیری کرد . در ادامه مقاله تصمیم داریم تا شما را با این ورزشها آشنا کنیم که به راحتی می توانید در منزلتان انجام دهید .
قبل ازهمه کارها به شما پیشنهاد می کنم اگر دچار عارضه ای روی آرنج شده اید بهتره تا ابتدا با یک پزشک متخصص فیزیوتراپ مشورت نمائید . در ادامه تمریناتی جهت تقویت آرنج به جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی به شما آموزش داده می شود .
چرخش در مچ دست ها :
این حرکات را به ترتیب انجام دهید
•    آرنج را در زاویه ای راست خم کنید
•    دست خود را به طرف خارج باز کنید کف دست شما به سمت بالا باشد
•    به آرامی مچ  دست را بچرخانید تا کف دست تان رو به پایین بیاید
•    این حالت را ۵ ثانیه ادامه دهید
•    نه بار این حرکت را تکرار نمائید
•    در دو ست ۱۰ تایی این حرکات را تکرار نمائید
چرخش مچ دست به کمک وزنه :
این حرکت نیز مانند همان حرکت چرخش مچ می باشد که در بالا توضیح داده شده است اما باید یک وزنه نیم کیلویی به آن اضافه نمائید . اگر وزنه نیم کیلویی در دسترس نیست می توانید از یک بطری آب یا مثل آن استفاده نمائید .
لیفت مچ :
برای انجام این حرکت لازم است که کف دست رو بالا باشد
•    وزنه ای سبک مانند بالا در دست می گیریم
•    آرنج خود را در زاویه راست خم نمائید
•    دست خود را به بیرون باز نمائید ، کف دست باید به سمت بالا باشد
•    مچ دست خود را به سمت بدن رو به بالا بکشید
•    این وضعیت را برای ۵ ثانیه نگه دارید، سپس به آرامی به حالت قبل برگردید
•    نه بار دیگر تکرار شود
•    دو ست ۱۰ تایی آن را انجام دهید
آرنج خود را خم نمائید :
•    ابتدا صاف بایستید
•    بازوی خود را به یک سمت پایین بکشید
•    حالا به آرامی بازوی خود را به سمت بالا بچرخانید تا دست تان به شانه برسد
•    این حالت را می توانید برای ۱۵ تا ۳۰ ثانیه حفظ نمائید
•    حالا کافیه نه بار دیگر آن حرکت رو تکرار کنید
کشش در عضلات مچ دست :
برای انجام این حرکت مراحل زیر را به ترتیب اجرا نمائید :
•    ابتدا یکی از دست تان خود رادر برابر بدن بگیرید
•    کف دست را رو به سمت پائین گرفته و به آرامی دست خود را به سمت پایین بکشید
•    با استفاده از دست دیگر، به آرامی دست را به سمت بدن برگردانید
•    این حالت را به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه نگه دارید
•    دوباره مچ را صاف کنید
•    این حرکت را دو بار تکرار نمائید
•    این حرکت را در دو ست سه تایی تکرار نمائید
مچ دست خود را منقبض کنید :
•    دست خود را بالا ببرید و راست در مقابل بدن خود نگه دارید
•    کف دست رو به پایین ، آرام گردن مچ دست خود را به سمت بالا بکشید
•    با کمک دست دیگر به آرامی انگشتان خود را به سمت بدن بکشید
•    این وضعیت را برای ۱۵ تا ۳۰ ثانیه نگه دارید
•    دو بار آن را تکرار کنید
•    این حرکات را در دو ست سه تایی انجام دهید
فشار به مچ :
این حرکات را به ترتیب زیر انجام دهید :
•     یک حوله رول شده را در کف دست قرار دهید
•    توپ یا حوله را با انگشتان دست نگه داری تا شکل یک مشت را درست کنید
•    حوله را برای ۱۰ ثانیه فشار دهید
•    این حرکت را نه بار دیگر تکرار کنید
حوله رو بچرخانید :
این تمرین را با کمک یک حوله انجام دهید:
•    یک حوله را به صورت شل رول کنید، هر دست را در یک انتهای آن قرار دهید
•    شانه‌ها را آرام نگه دارید
•    حوله را بوسیله حرکت دستها در جهت مخالف همدیگر بچرخانید
•    این حرکات رو نه بار دیگر انجام دهید
•    حالا این حرکت را در جهت های دیگر تکرار نمائید
در ادامه شما را با روشهای درمانی آسیب آرنج دست با شما صحبت می کنم اگر نوبتی هم باشه بعداز معرفی و آموزش حرکات مربوط به تقویت آرنج دست که برای ورزشکاران و حتی افراد صاحب شغل های مختلف که آرنج دستشان در معرض این آسیب ها می باشد به شما خواهیم گفت که در صورت بروز عارضه و آسیب دیدگی چه باید کرد .
درمان خانگی درد آرنج با حرکات جادویی
بسیاری از مبتلا یان به درد آرنج به خصوص ورزشکاران برای درمان نیازی ندارند تا به پزشک کراجعه کنند . آنان می توانند با توقف فعالیتهای ورزشی و استراحت دادن به بازو میزان درد را در مدت حدوداً ۲ هفته کاهش دهند .  
جهت تسکین و درمان درد در منزل لازم است تا این کاران را انجام دهید
•    مصرف مسکنهای دارویی
•    استفاده از کمپرس یخ و بعداز ان کمپرس گرم برروی ناحیه مبتلا درد
•    بکارگیری نحوه محافظت از مفاصل برای جلوگیری مجدد از درد
پیشگیری از درد آرنج :
کم کردن فعالیت های که درد را افزایش می دهد و استراحت بازو می‌تواند به بهبود آن کمک نماید . اگر موقعیت شما به گونه ای است که امکان استراحت برای شما وجود ندارد ، بهتر است حرکات دست خود را به صورت کنترل شده انجام دهید .
همیشه سعی کنید پیش از انجام فعالیت ورزشی مخصوص بیماری آرنج با پزشک خود مشورت کنید. متخصص به شما این اطمینان را می‌دهد که این ورزشها هیچ خطری برای دیگر جراحتها شما ندارد.
اگر در حین انجام تمرینات ورزشی احساس درد و علائم آنرا داشتید بهتر است این موارد را انجام دهید .
•    استراحت بازو در زمان طولانی
•    استفاده از کمپرس یخ روی بازو برای کمک به کم شدن التهاب
•    مصرف داروهای مسکن و ضد التهاب
•    مشاوره با پزشک یا فیزیوتراپ جهت اطمینان از مناسب بودن ورزشها
کی باید به پزشک مراجعه کنیم ؟
خیلی از مردم درد و عاضه در آرنج دست خود را می توانند تحمل نمایند تا با استراحت و مصرف مسکن این مشکل برطرف گردد که در برخی موارد دیده شده که ممکن است این درد و علائم تا 2 هفته نیز به طول انجامد .
اگر میزان درد به حدی بود که تحمل اون براتون دشوار بود باید به پزشک مراجعه نمائید پزشکان می توانند در صورت لزوم به کمک مسکن های غیر استروئیدی متفاوت و در بعضی مواقع با تزریق داروی استروئیدی می توانند درد را کم نمایند .
بیشتر مردم ممکن است به تزریق نیاز داشته باشند زیرا ممکن است به ۲ تا ۳ هفته استراحت نیاز داشته باشند . البته این را هم باید بدانید که ممکن است بعد از تزریق مسکن های استروئیدی درد تان بدتر شود اما در هر صورت باید ۴۸ ساعت بعد دردتان از بین برود .
ممکن است پزشک یا فیزیوتراپ شما یک بریس یا کلاسپ را هم در صورت نیاز به شما توصیه نماید.  کلاسپ یک وسیله محافظتی در برابر درد آرنج شما می باشد در صورتی که شما مجبور باشید تا حرکات تکراری را برای یک هفته انجام دهید .

برچسب ها


اشتراک گزاری

مطالب مشابه

تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.

ارسال دیدگاه

کد امنیتی فرم ورود

تماس با ما

تهران - خیابان مطهری - خیابان فجر - کوی مدائن - پلاک ۱۸ - طبقه سوم
تلفن: 02188848073
فکس: 02188848073
رایانامه: info@sibeaval.ir
ما را روی نقشه ببینید