تغذیه سالم

صفحه اصلی تغذیه سالم
تیم خبری 0 دیدگاه

نقش غذاها در نگهداری مو 

پژوهشها نشان داده اند، گرچه نقش ژنتیک در روند طاسی حائز اهمیت است ولی تنها عامل نیست .در واقع علت طاسی هم ارثی است و هم هورمونی .بدیهی است که عامل ارثی در کنترل ما نیست اما شواهد علمی نشان می دهند که عمل هورمونها به روی فولیکولهای مو، تحت تأثیر غذاهایی است که می خوریم.

ادامه مطلب
تیم خبری 0 دیدگاه

شیر و بیماریها

نکتۀ جالب توجه نقش شیر در ایجاد آب مروارید است .در جوامعی که مقدار زیادی لبنیات مصرف می کنند، در مقایسه با آنهایی که از خوردن لبنیات پرهیز می کنند، آب مروارید بیشتر دیده می شود .البته منظور چربی شیر نیست که مانند سایر چربی های اشباع شده در سالهای اخیر مقبولیت خود را از دست داده، بلکه قند آن یعنی لاکتوز است .بنابراین شیر بدون چربی هم مانند شیر کامل مورد سوء ظن است.

ادامه مطلب

حتما هرروز یک واحد یا بیشتر سبزی ها و میوه های غنی از ویتامین ث و حداقل یک روز در میان یک واحد از سبزی ها و میوه های غنی از ویتامین آ مصرف شود. برای پختن سبزی ها از آب کم استفاده شود . هم چنین ، هنگام پختن سبزی در ظرف بسته شود تا ویتامین های موجود در سبزی ها کمتر از دست برود. آب حاصل از پختن سبزی ها در غذا استفاده شود. سعی کنید سبزی ها و میوه ها را به صورت تازه مصرف کنید. بهتر است سبزی ها یا میوه ها بلافاصله بعد از خرد کردن مصرف شوند. وقتی سبزی ویا میوه خرد شده برای مدت طولانی در معرض هوا قرار می گیرد ، مقدارزیادی از ویتامین های خودرا ازدست می دهد. سبزی ها را قبل از خرد کردن باید بشویید، زیرا اگر سبزی خرد شده و سپس شسته شود، ویتامینها با شستشو از بین می روند.

ادامه مطلب
تیم خبری 0 دیدگاه

از پرخوری کردن خوداری کنید 

گرسنگی زیاد باعث کم شدن تمرکز می شود.این اتفاق برای کسانی که در حال رژیم هستند بیشتر اتفاق می افتد و دچار اختلال در تمرکز می شوند. به همین منظور قبل از رژیم ابتدا باید نوع تغذیه مشخص باشد زیرا گرسنه نبودن احساس بهتری دارد در نتیجه باعث خوردن کمتری می شود. برای اینکه این احساس مطلوب باقی بماند باید چند مورد را توجه کنیم.

ادامه مطلب
تیم خبری 0 دیدگاه

نکات علمی در مورد سلامتی

هرگاه از تغذیه و سلامتی حرفی باشد نظرات مختلفی از طرف مردم و کارشناسان مختلف بوجود می آیدکه همه متضاد یکدیگر هستند. اغلب بین رژیم گرفتن یا نگرفتن یا اینکه چه مواد غذایی رو مصرف کنیم که موثر و مفید باشد مسائل مختلفی وجود دارد. در اینجا سعی شده که با توجه به تحقیقاتی که توسط کارشناسان صورت گرفته شده است نکات علمی در مورد سلامتی را با شما در میان بگذاریم

ادامه مطلب

مصرف روزانه آب انار باعث کند شدن رشد سرطان پروستات می شود. در هر صورت قبل از مصرف آب انار باید تحقیق بیشتری انجام شود. در یک تحقیق نشان داده شد که مردانی که آب انار مصرف می کردند زمان بیشتری طول میکشید تا سطح پروتئین PSA در خون آنها دو برابر شود. PSA نشانه وجود سرطان پرستات است.

ادامه مطلب

یکی از منابع بزرگ از مواد مغذی در رژیم های غذایی ما پروتئین ها می باشند و بهترین راه استفاده آن ها در صبحانه است. امروز ما میخوایم در مورد ضرورت مصرف پروتئین در وعده صبحانه صحبت کنیم.

ادامه مطلب

تماس با ما

تهران - خیابان مطهری - خیابان فجر - کوی مدائن - پلاک ۱۸ - طبقه سوم
تلفن: 02188848073
فکس: 02188848073
رایانامه: info@sibeaval.ir
ما را روی نقشه ببینید